Върнете се обратно през суровата пустиня и в Стария Запад: Разходка Поланд Крийк, Crown King, Аризона

By | май 23, 2022

Лятото в Аризона е горещо! Но това е само централната и южната част на щата, наречена район на пустинята Сонора. Това, което много хора не знаят, е, че тук в Аризона дори през лятото все още има много красиви и интересни места, които да отидете, ако искате да излезете на открито и да се разхладите за деня. Така че, ако сте готови за ново туристическо приключение с възможност да се намокрите, тогава разгледайте Поланд Крийк, в пустинята Castle Creek, Crown King, Аризона, и се върнете обратно през суровата красота на пустинята и в истинския стар запад!

Винаги съм се интересувал от пътуване до Crown King, който се намира на юг от Прескот и в планините Брадшоу, граничещи с пустинята Castle Creek. Ако имате камион или 4wd, тогава трябва да се справите добре, защото Crown King е достъпен само по черен път от 27 мили. Но наскоро се присъединих към отлична местна туристическа група, наречена TLC Hiking Group, и когато те казаха, че се отправят към Crown King, за да слязат надолу в място, наречено Poland Creek, до 30 футов водопад с голяма дупка за плуване, наречена „Голямата мечка “, помислих си уау, това звучи доста интересно и с нетърпение се регистрирах.

Толкова светло и рано в събота сутрин, срещнах групата за туризъм на TLC в Anthem, точно на север от Финикс около 6:15 сутринта. Тези от нас с леки автомобили се обединихме с други членове, които имаха камиони, джипове и 4wds. Също така ни посъветваха да опитаме заедно с кола, поради ограничения паркинг, наличен в началото на пътеката. Към 6:45 сутринта бяхме на път за Crown King, насочвайки се на север по път I-17, докато стигнахме до изхода на Bumble Bee, точно покрай Black Canyon City. Излязохме от магистралата и поехме наляво по FR 259. По-голямата част от FR 259 в началото на 20-ти век е била стара железопътна линия, наречена Bradshaw Mountain Rail Road и нейните еднолентови мостове се използват и днес. Първо минахме през малкото градче Бъмбъл Би, след това през още по-малък и много по-стар и селски изглеждащ град, наречен Клиър. Шофирането по FR 259 е абсолютно красиво с живописни гледки наоколо, докато бавно се изкачвате нагоре и по-нататък в суровите планини Брадшоу и пустинята Касъл Крийк. Като цяло смятах, че пътят е в доста добро състояние и в сухи условия ще бъде много проходим за обикновени превозни средства, ако го карате достатъчно бавно.

Пристигнахме на върха, надморска височина 5500 фута, наречена Poland Vista Point, и нашата пътека до 7:30 сутринта. Това не е лесно разпознаваема пътека от пътя, но на миля маркер 25 внимавайте за малкото място за изтегляне и паркиране вляво. След няколко групови снимки тръгнахме на похода към 7:45 сутринта. За да стигнете до Poland Creek, първо трябва да следвате пътеката Algonquin. Гледките към каньона Horse Thief Canyon от Algonquin Trail спират дъха и приличното, въпреки че е общо около 1000 фута, е наистина доста постепенно. След като тръгнахме надолу, завихме наляво и се отправихме надолу към каньона и към Поланд Крийк. Това е мястото, където походът всъщност става малко по-напрегнат, когато започнете да прескачате огромни скали и камъни в коритото на рекичката. Продължихме за кратък път покрай различни малки дупки за плуване, докато стигнахме до района на водопада, което се нарича „Голямата мечка“. За съжаление обаче, нивото на водата по това време беше твърде ниско и не падаше вода. Една малка група се осмели да търси друга възможна дупка за плуване, докато останалите се отпуснаха и си починахме. Когато се върнаха, те съобщиха, че са видели напълно пораснала Черна диамантена гърмяща змия, която се изгрява на камък!

След около час и нещо и с температурите, които започнаха бързо да се затоплят, решихме да се върнем. Обратното пътуване обратно през скалите и камъните в Поланд Крийк, а след това нагоре на 1000 фута надморска височина по пътеката Algonquin беше по-трудно по това време. Въпреки това, живописните гледки към околността отново бяха абсолютно зашеметяващи, докато спирах тук-там, за да си поема дъх и да направя няколко снимки. Повечето от нас бяха пристигнали обратно на върха на хълма, където колите ни бяха паркирани до около 11 часа сутринта за общо двупосочно пешеходно разстояние от около 3 мили.

След като събрахме нашата група в началото на пътеката, се върнахме в колите си и се отправихме на две мили надолу по пътя към стария западен град на Crown King. Имаха много пътно строителство, но само след няколко минути чакане ни пуснаха в града и веднага бяхме лично посрещнати и посрещнати. Бяхме поканени и да обядваме в „Ресторантът Мил“ горе на хълма, стара реконструирана гладиаторска мелница, построена през 1893 г., за която казаха, че има най-добрата храна в града, и така! Храната беше страхотна и обслужването като цяло, много дружелюбно, лично с всичко, направено с домашно приготвяне. Наистина отлично! След обяда решихме да разгледаме останалата част от града на Crown King. Градът е възникнал през 1875 г., след като златотърсач намери злато и след това расте в продължение на около 45 години след това като златодобивен град с планинския железопътен път Брадшоу, за да поддържа минната икономика. Мините обаче не са били продуктивни, казват те, а железопътният път е спрял в началото на 20-ти век. Днес те все още имат няколко действащи златни мини и също добиват собствено злато. Това определено е много странен град, който не е загубил своята „селска“ стара западна история или чар. Сгушени в боровете на надморска височина близо до 6000 фута, температурите в този августовски ден бяха топли, но меки, в ниските 80-те и с лек хладен бриз. Перфектно! След като разгледахме стария салон на града, Prospector Mall и General Store & Post Office, се върнахме при нашите коли и напуснахме Crown King около 14:45.

Карането, което се връщаше надолу по FR 259, беше еднолентово с много превключвания и тесни s-образни завои. Изглеждаше и малко повече косъм от много приближаващи камиони и строителни превозни средства, всички от които сякаш караха бързо. Едва не се натъкнахме на самосвал! Но за щастие, моят добър приятел Дан беше страхотен шофьор с много опит зад колана си, така че бяхме в добри ръце. Насладихме се напълно на останалата част от красивото шофиране и се върнахме в Anthem, където колите ни бяха паркирани до 16 часа.

Като цяло беше страхотен ден за забавление, невероятна природа на планинската пустош, отличен преход на „умерено ниво“ с някои наистина прекрасни хора и много приятно посещение на стария западен град на Crown King. Така че, ако сте готови за пешеходно приключение и живописна еднодневна екскурзия обратно в стария запад, тогава определено бих препоръчал да разгледате Poland Creek в пустинята Castle Creek, в Crown King, Аризона.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.